Ik zie, zie, wat jij niet ziet…

Handen (c) Wendy de la Rambelje 2013

Handen (c) Wendy de la Rambelje 2013

Wendy de la Rambeljé is ondernemer, werkt o.a. voor Indisch 3.0, houdt van hardlopen en doet eigenlijk nog veel meer. Met trots kondig ik haar aan als gastblogger met dat Indische randje. Veel leesplezier.

Ik zag haar in een van mijn dromen. Daar zat ze: achter haar bureau, druk bezig met plannen maken. Ze was aan het schrijven, bezig met doelen stellen, nieuwe initiatieven om het beste uit haar leven te halen. Ik voelde haar spanning, haar enthousiasme, maar ook een klein beetje onrust. Zou ze weten dat ik het weet? Zou ze door hebben dat ik haar kan zien, en kan zij mij zien?

Vertel het mij, ik zag jou

Een paar dagen daarna hing ik toevallig met haar aan de telefoon. Over heel iets anders trouwens, maar geen woord over die droom. Zal ik het haar zeggen? Heeft ze enig idee dat ik haar gezien heb? Misschien vindt ze me wel een freak als ik het haar vertel. Normaal is het niet, of toch wel? Zeg euh… ben jij toevallig bezig met ‘dingen’?

Durf te vragen

‘Ik wil je iets vragen, maar voordat je iets zegt: please don’t judge me ok? Ik ben geen heks en ook geen weirdo. Alleen een beetje gek in mijn hoofd, dat dan weer wel,’ *grinnik* ‘noem het guna guna en/of een zesde zintuig… whatever, maar ik wil het graag met je delen.’

Ik zie, ik zie…

’Maar wat dan?’ Vroeg ze. ‘Toch niets ernstigs? Wil je geld lenen?’ (Hey, ik ben niet de eerste Indo zonder uang, ja!) ‘Uithuilen, je zegt het maar!’ ‘Nee, dat is het niet,’ zei ik, ‘maar… ben jij toevallig bezig met dingen?’ ‘Euh, hoe bedoel je dingen?’ ‘Nou gewoon, plannen maken, schrijven, enzovoort? Ben je misschien wat onrustig?’ ‘Euh, ja… maar hoe weet je dat?’

Twee Zielen, Een gedachte

Kenmerkend aan onze vriendschap: aan één woord en/of blik hebben we al genoeg. Zij zegt het, ik denk het en andersom. ‘Ik zag je laatst in mijn droom en ik voel dat je onrustig bent, klopt dat?’ Zo, dat is eruit! ‘Of vind je me nu een heks?’ ‘Nee hoor,’ zegt ze, ‘ik vind je heel normaal. Je hebt een goede in(do)tuïtie en het klopt dus wat je gezien en gevoeld hebt.’

Geduld

’Maar waarom ben ik eigenlijk onrustig?’ Vraagt ze. ‘Ik heb geen idee,’ zeg ik. ‘Maar vertrouw erop dat het goed komt. Er komt iets aan en je onderbewustzijn vertelt het je door je dat gevoel te geven. Het komt goed, echt! Geloof me nou maar.’ En vorige week had ze haar beste week ooit! Of zoals ze zelf zegt: ‘I’m sitting on top of the world’ ‘Zie je? Ik zei het je toch? Ik had het al lang gezien.’😉
Twee zielen, een gedachte of toch guna guna? Oordeel zelf…

Door Wendy de la Rambeljé
WordPress
Twitter
Website

One response to “Ik zie, zie, wat jij niet ziet…

  1. Pingback: Gastblog: Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet… | My World, My Love, My Life·

Leave a Reply

