Zeeën van tijd eigenlijk.

20140514-171312.jpg
Schrijven. Je kunt er de tijd voor nemen. Of niet. Ik sprak een goede vriend van me, een muzikant die woont en werkt in Jakarta, en in alle drukte hadden we tijd voor een goed gesprek. Want wat is dat nou? Drukte? Het gaat uiteindelijk gewoon om het vrijmaken van tijd om de dingen te doen die er voor jou toe doen. Want ik heb het niet druk. Ik heb zeeën van tijd eigenlijk. Ik maak gewoon tijd om de dingen te doen die er voor mij toe doen.

Dus nu maak ik tijd om te schrijven. Ik doe het graag. Heb er ook altijd veel plezier in. Want de afgelopen vier uur schreef ik over zakelijke dingetjes. Over de filmproductie MalukuCinema, de speelfilm Jefta en het opbouwen van een educatief centrum. Het starten van een onderneming is pittig, merk ik. En het harde werken is nog steeds geen garantie voor succes. Je moet namelijk ook geluk hebben. Maar voor nu wil ik gewoon mijn verhaal vertellen. En dat doe ik door m’n hart te volgen. Ik werk bijvoorbeeld samen met mijn broer Joshua. En daaromheen is een team ontstaan van toegewijde medewerkers. Ik ben hen enorm dankbaar voor hun inzet, passie en geduld. Een beter team kan ik me niet wensen. Samen op weg naar een mooiere toekomst.

En dat deze weg niet over rozen gaat, blijkt nu wel. Het is niet altijd even makkelijk. Maar ik geloof hier in. Ik geloof in daadkracht, gunfactor en boven alles… positiviteit. Het heeft me na een aantal dieptepunten nog steeds op de been gehouden. Ik word er sterker door. Cliché, maar daarom niet minder waar. En dit bereik je allemaal door de tijd te nemen. Echt. Want wat is dat nou? Drukte? Het gaat uiteindelijk gewoon om het vrijmaken van tijd om de dingen te doen die er voor jou toe doen.

Want ik heb het niet druk. Ik heb zeeën van tijd eigenlijk. Enz. Enz.

Henry

Leave a Reply

