Pak dat podium!

20141207-123713.jpg

Onlangs stond ik samen met mijn broer Joshua in het theater. In een uitverkochte zaal. Het was onze allereerste theatershow. Het was erg bijzonder om te doen. Hij leeft namelijk zijn leven, en ik de mijne. En tóch wilden we samen iets doen. We vertellen over een bijzondere reis die twee broers maken dwars door diepe dalen en het eenzame uitzicht vanaf een bergtop. Het smaakte naar meer. Dat vond het publiek ook. De mailbox liep over met vragen in de strekking van: ‘Wanneer weer?’ Daar kom ik graag op terug.

Waar ik het ook met je over wil hebben is het volgende: de afgelopen dagen liep er een cameraploeg met me mee. Ze maken namelijk een portret over mij voor het programma ‘Vals Plat’. Het wordt zaterdag 13 december 2014 om 16:00 uur uitgezonden op Nederland 2. Of tegenwoordig moet je trouwens NPO 2 zeggen. Ja echt, dit is de link. Zo zie je maar hoe geruisloos veranderingen in de samenleving worden ingebracht, doel blijft hetzelfde, je merkt er niets van. De verpakking is alleen anders. Lees ook #zwartepiet. Maar dat terzijde.

20141207-122844.jpg

Het interview met documentairemaker/ regisseur Rishi Chamman werkte overigens heel verhelderend. Je zet voor jezelf op een rijtje wat je allemaal hebt gedaan, wat je hebt bereikt, waar het mis ging en je probeert het pad te zien dat voor je ligt. Daar spelen ambitie, de familie, passie, ‘giving back’ en muziek, een belangrijke rol in. Niet per sé in die volgorde hoor. Anyway, dat daar een cameraploeg voor nodig was. Ik moet er nu even om lachen. Want ik vond het erg leuk om te doen. Check die uitzending dus. En ik moet echt kijken hoe ik hier allemaal mee moet omgaan. Ik bedoel, laatst stond er een interview met mij op de site van Voorbeeld Allochtoon. Oh jee, een voorbeeld. En een column van mij werd gepubliceerd op De Kleurrijke Top 100, het podium als je inspiratie zoekt buiten de geijkte gebieden die je kent uit de reguliere media.

Dat wordt nog wat. En hier heb ik ook voor gekozen. Om een verhaal te vertellen. Dus dat podium zal ik vaker zien. Sowieso morgen, want dan wacht de directie van een toonaangevend theater op mijn komst. Of ik dan kadootjes kom brengen? Ja natuurlijk. Maar dat terzijde.

Tot gauw!

Henry

3 responses to “Pak dat podium!

Leave a Reply

